Pages

26 September 2013

30 in Genova

After Amsterdam, my Dad and I headed out on the big seaside trip of 2013. This was a bit of an eye-opener in how I view Italy. I was going on about how we were going to make our way down south, but when I broke out the map to show him our travel plans, I realized we weren't even making it halfway to Rome! It's like saying Kelowna is in northern BC. Oops.

The first city we unpacked in was Genova. Other than passing through on trains, I've never actually been here. I was pleasantly surprised at the history of this town, and I think my dad really enjoyed the port-town aspect (the marine museum was a must-do).

From here we spent one day in Camogli, and then my 30th birthday in Portofino and Paraggi. We splurged on the full beach chair rental experience in Paraggi, and it was worth every penny. All in all, I'm happy to have finally spent a few days in Genova!




Dopo Amsterdam, mio padre ed io siamo partiti per il grande viaggio al mare di 2013. Era un po' divertente capire come penso d'Italia, perchè quando parlavo di andare giù e vedere un po' il sud Italia, ho preso la carta geografica per far vederla a mio padre e mi sono resa conto che non arriviamo nemmeno vicino a Roma! È come dire che Kelowna si trova nel nord di BC (che per voi italiani non ha senso, ma ve lo giuro che è sbagliatissimo!). 

La prima fermata era Genova. Tranne passando in treno, non mi sono fermata a Genova ma ero sorpresa con la storia di questa città. E secondo mi è piaciuta tantissimo a mio padre (il museo marino era da non perdere per lui).

Dopo un giorno in Genova, abbiamo passato un giorno a Camogli, e poi per il mio compleanno, un giorno a Portofino e Paraggi. Eravamo ricchi per un giorno e abbiamo noleggiato i lettini a Paragi (due volte all'anno ok!). In fine, sono contenta di finalmente aver passato un paio di giorni proprio a Genova.

12 September 2013

Amsterdam


After I got my beach fill in Pesaro, I headed off to Amsterdam to meet my dad! There's a good chance that he was even more excited that I was about this, and not just because he'd be seeing his darling daughter for the first time in almost a year.

Amsterdam took me by surprise. I wasn't sure what to expect, other than good cafes, but luckily my dad did his research and a few friends gave me some advice. The architecture and the layout of the city was very cool.

My dad was already well-settled when I arrived, and had the general lay of the land. The morning after I got there we headed off on a hop-on hop-off canal tour. I've seen a lot of new cities this year and have really come to love the hop-on hop-off tours. I will only do one when I know I can take advantage of the free travel for the day, and try to use it in place of public transportation. I'm glad we did the canal tour because that was how I found out about the Museum of Purses and Handbags, which was an absolute delight (and also gave me a new life goal).

One night, after checking out the tourist madness that is the Red Light District, we happened upon a little pub specializing in gin where I got to try Apple Cinnamon gin, Lemon gin, and Chocomint gin (yep, you read that right!). Needless to say, that last bottle came back to Milan with me.

We also went to the seaside (it's an addiction, I know!) for the day and checked out the Northern European beach scene in Zandvoort. Windy. Chilly. And the water looked SO much colder than the Italian seaside. But, instead of the sunbeds and umbrellas that we rent in Italy, the Dutch had sunbeds and tents to protect from the wind, and there were people out there enjoying a day at the beach!

Overall, Amsterdam impressed and I'm looking forward to doing a weekend back there soon!
Dopo un bel week end al mare a Pesaro, sono andata ad Amsterdam a trovare mio papà! Secondo me lui era il più contento di andare ad Amsterdam, e non solo perchè avrebbe visto la sua cara figlia per la prima volta in quasi un'anno.

Non aspettavo la bellezza di Amsterdam. Infatti, non aspettavo niente più che bei cafe, ma fortunatamente mio papà ha fatto un po' di ricerca e alcuni amici mi hanno dato dei consigli. L'architettura della città e il piano in genere è molto bello e ben fatto. 

Quando sono arrivata, mio papà era già messo bene e conosceva un po' la città. La mattina dopo, abbiamo preso un hop-on hop-off barca per fare un giro della città nei canali. Quest'anno ho visto tante nuove città e devo dire che veramente mi piace questo tipo di escursione. Lo farei solo quando so che avrò bisogno dei mezzi e provo ad utilizzare questo mezzo che è gratis per il giorno intero. Sono contentissima che l'abbiamo fatto ad Amsterdam perchè così ho trovato il museo delle borse che è stato TROPPO bello e che mi ha dato un nuovo sogno per la vita.

Una serata, dopo che abbiamo visto il Red Light District (che casino turistico!), abbiamo trovato per caso un piccolo pub che fa il gin. Lì ho provato un gin di mela e canella, di limone, e poi di cioccolato e menta (veramente!!). Senza dubio ho comprato quell'ultimo per portare con me a milano.

Siamo anche andati al mare (ovvio!) per la giornata e abbiamo visto il mare del nord europa a Zandvoort. Vento. Freddo. E il mare sembrava così più freddo da quello italiano. Invece dei lettini e gli ombrelloni che si noleggia in Italia, là si noleggia un lettino con la tenda per proteggersi dal vento. E c'erano le persone godendosi la giornata al mare! 

Tutto sommato, Amsterdam mi è piaciuta tantissimo e non vedo l'ora di tornare lì per un week end nel futuro.

3 September 2013

Pesaro . . . Perchè no?

I'm baaaaaack.

Sincerest apologies for the heavy delays in updating my blog. As you will all soon read, I had a very busy August studying various beaches in Italy, and studying various coffee shops in Amsterdam. But now I'm back in Canada and have a bit more time to share the results of my studies with you.

Let's start in Pesaro. This was my first time visiting the East Coast of Italy during beach season. Pesaro is just south of Rimini, and judging by the view we got from our hotel room, and the number of beach chairs available for rent, it's an equally major beach destination. The beach was endless. Our hotel was beachfront, and so we got settled and headed down to rent our beach chairs for the next three days. Looking back, seeing as we pretty much spent every waking moment on the beach, I'm sure we could have even done without the hotel!

The beach is incredible. The sand is so fine, and the water on the way in was like bathwater. This was likely due to the fact that it was so shallow and that there was a long breakwater protecting the beach.

If you're researching beach holidays in Italy, I'd suggest Pesaro. Why Pesaro? Why not?

Sono tornataaaa.

Chiedo scusa mille volte per il fatto che non ho scritto un bel niente in questi giorni. Come state per leggere, ho lavorato tanto quest'agosto studiando le spiagge italiane, e i ''coffee shops'' ad Amsterdam. Ma adesso sono tornata in Canada e ho un po' di tempo di raccontarvi tutti i risultati dei miei studi.

Cominciamo a Pesaro. Per me era la prima volta andare al mare del est ad agosto. C'è Rimini, e poi ancora più sud c'è Pesaro. Però visto dalla vista che c'era dall'albergo, e la quantità di lettini, Pesaro è abbastanza famosa come città del mare. La spiaggia non finisce mai. Il nostro albergo era sulla spiaggia, e subito dopo che abbiamo lasciato le valigie là, abbiamo gia noleggiato i lettini per i prossimi tre giorni. Visto che abbiamo passato quasì tutto il tempo sulla spiaggia, direi che non c'era bisogno dell'albergo!

La spiaggia è spettacolare. La sabbia è fine, e l'acqua è come un bagno che secondo me ha da fare con il fatto che l'acqua non è profondo e c'è un frangiflutti (ho appena imparato questa parola!) lungo come la spiaggia.

Se cercate un posto per una vacanza al mare, suggerirei di provare Pesaro. Perchè Pesaro? Perchè no?